niedziela, 3 sierpnia 2014

Ulubione dziewczyny z anime

Zupełnie spontanicznie postanowiłem stworzyć listę ulubionych postaci żeńskich z anime. Jedyny warunek, jaki sobie postawiłem był taki, że będą to wyłącznie kobiety z seriali, a z racji, że oglądam mało serii to lista jest skromna, co nie znaczy kiepska (mam nadzieję), bo znalazły się na niej dziewczyny, które z różnych powodów na długo utkwiły mi w pamięci.

Usagi Tsukino
(Czarodziejka z księżyca)
Ta postać pojawia się nieprzypadkowo jako pierwsza. "Czarodziejka z księżyca" była jednym z pierwszych anime z jakim miałem styczność. Główna bohaterka ma na imię Usagi, a w wersji angielskiej Bunny. Usagi była świetną postacią, z którą mogło utożsamiać się wiele dziewczyn - wrażliwa, mająca swoje humory, marząca o romantycznej miłości i borykająca się z codziennością. Usagi.  To świetnie zbudowana postać - ma swoje humory, bywa leniwa, uparta, ale i wrażliwa oraz dobra. W tym roku światło ujrzała nowa wersja  anime i z czystej ciekawości postanowiłem obejrzeć. "Czarodziejkę z księżyca" w nowym wydaniu i, nie oceniając już całej historii, a samą postać, nie umywa się do Usagi, którą pamiętam do dzisiaj.

Rosa Ushiromiya
(Umineko no Naku Koro ni)
Przyznam, że chociaż mam problem z oceną samego serialu to postać najmłodszej córki Kinzo Ushiromiya - Rosa niemal od razu stała się moją ulubioną z całej osiemnastki. Na pierwszy rzut oka wydaje się zupełnie różna od trójki rodzeństwa - cicha, bezkonfliktowa. Samotnie wychowuje dziesięcioletnią córkę - Marię. To właśnie relacja pomiędzy matką i córką sprawiła, że Rosa znalazła się na mojej liście. W stosunku do córki Rosa jest potworem - oziębła, agresywna, przykra. Z jednej strony Rosa prezentuje miłość, a z drugiej nienawiść. 

Izumi Akazawa 
(Another)
Zacznę od tego, że Akazawa z anime różni się o 180 stopni od swojej mangowej odpowiedniczki. Pomimo różnic obie są świetnie przedstawione. Izumi jako przewodnicząca klasy 3C podchodzi do swoich obowiązków niezwykle poważnie. Za wszelką cenę chce chronić swoich kolegów przed klasową klątwą. Podoba jej się Kouchi, chociaż nigdy nie mówi tego wprost. Pomimo swej szorstkości jest jedną z budzących największą sympatię postaci w "Another".

Misato Katsuragi
(Neon Genesis Evangelion)
Zacznę od tego, że jestem umiarkowanym fanem mechów. Niekoniecznie jest to coś, co potrafi przykuć moją uwagę. NGE obejrzałem ze względu na dwie fenomenalne rzeczy: muzykę oraz postać Misato. Lubię jej energiczność oraz niedojrzałość. Wprowadzała humor, ale i potrafiła odnaleźć się jako postać dramatyczna.

Bulma Briefs
(Dragon Ball)
Dragon Ball to niezwykle długa saga opowiadająca o grupie wojowników walczących ze złem. Tak można w wielkim skrócie opowiedzieć fabułę dzieła Toriyamy. Jedną z głównych postaci serii o smoczych kulach była Bulma Briefs. To połączenie genialnego naukowca i młodej, ładnej dziewczyny z dobrego domu. Bulma była królową serii, jedną z jej wizytówek. Nieraz pomagała wydostać się Goku z opresji. To właściwie ona rozpoczęła przygodę ze smoczymi kulami, kiedy to jedną z nich znalazła u siebie na strychu.

Misty
(Pokemon)
Ostatnia z moich ulubionych postaci, a także ta, która ma w moim sercu specjalne miejsce. Misty towarzyszyła Ashowi w podróży pokemon przez pięć serii anime, a także pięć filmów pełnometrażowych. Potem pojawiła się jeszcze kilka razy gościnnie w serii Advanced. Poza kolorem włosów wyróżniała ją miłość do wodnych pokemonów. Mimo bycia chłopczycą była wrażliwa i prostolinijna. Cechowała ją serdeczność (mimo wielu kłótni) i troska, którymi obdarzała Asha. Z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że żadnej z późniejszych towarzyszek głównego bohatera nie wspominam tak miło jak Misty.

2 komentarze:

  1. Twoje szczęście, że nie ma tam Sakury XD.

    Ale zaintrygowała mnie tak klasowa klątwa w "Another".

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to rozumiem jaką postacią ma być Sakura (mądrzę się, mimo małej znajomości Naruto :D), ale według mnie wyszła zbyt przerysowana, która niby ma być fajna, a nie jest. Another polecam i w formie komiksu i serialu.

    OdpowiedzUsuń