czwartek, 25 września 2014

Oczekiwania i nadzieje w reality show

Finał 16 sezonu amerykańskiego Big Brothera zbliża się wielkimi krokami. Na całe szczęście, bo nie wiem, ile jeszcze miałbym cierpliwości do tego sezonu. Kto wygra? Derrick. Chociaż nie jestem fanem Big Brothera i bardziej oglądam go dla zabicia czasu niż z sympatii do gry to pokuszę się o stwierdzenie, że w moim prywatnym rankingu zwycięzców Derrick znajdzie się na pierwszym miejscu, albo na drugim, zaraz za Danem. Mam nadzieję, że policjant z Rhode Island wejdzie do finału i zgarnie główną nagrodę.
W tym tygodniu premierę będzie miał 29 sezon Survivor. Przyznam się, że czekałem na ten sezon od finałowego epizodu Survivor: Cagayan. Kolejno sezony 25, 27 i 28 stawiały poprzeczkę coraz wyżej i wyżej. I mam nadzieję, że najnowszy, o nieco przydługim tytule "Survivor: San Juan del Sur. Blood vs Water 2" okaże się przynajmniej przyzwoity. To kilka moich oczekiwań odnośnie nowej serii Robinsonów: 

Wyrównany czas antenowy
Tutaj akurat nie mam złudzeń. Kamera jednych kocha, a innych nienawidzi. Rozumiem to, ale mimo wszystko chciałbym, aby każdy gracz miał swoje pięć minut jak miało to miejsce w Survivor: Cagayan (nie licząc oczywiście przesadnej ilości Tony'ego).

Twist
Czym byłoby reality show bez twistów? Jedne niszczą, a inne pomagają w grze. Największym twistem najnowszego sezonu ma być powrót do rywalizacji rodzinnej, czyli formatu Blood vs Water znanego z 27 sezonu. Problem w tym, że sezon 27 był rewelacyjny dzięki bardzo dobrej grupie uczestników, a nie samemu twistowi. Drugi twist to powrót Wyspy Wygnańców. Mam nadzieję, że nowe "zasady" wyspy wypadną dobrze. Póki co mam mieszane uczucia co do pojedynków.

Zaskakujące rady
To obowiązek. Rada plemienia to ostatni element każdego odcinka. Musi zaskakiwać i tym samym zmuszać widza do obejrzenia kolejnego epizodu. Nie lubię rozgrywek, gdzie wszyscy są jednomyślni i tak w zasadzie grają do samego końca. Emocjonujące głosowania, głosy ocierające się o remis...

Konkursy
Czy o nagrodę, czy o immunitet. Konkursy są ważnym elementem gry i ważne jest, aby twórcy wprowadzali urozmaicenie. Urozmaicenie jest ważne, bo niektóre sezony Survivor opierały się wyłącznie na układaniu puzzli, albo rzucaniu do celu. Dlatego mam nadzieję, że ten sezon będzie urozmaicony pod względem konkursów: zadania w wodzie, sumo, układanki, coś na cierpliwość.

To są moje główne oczekiwania dotyczące kolejnego sezonu Survivor. Mam nadzieję, że sprawdzą się, chociaż w części. Pozostaje czekać do piątku.

Derrick, Big Brother 16

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz