piątek, 2 stycznia 2015

Filmy obejrzane w 2014

Skończył się rok, zaczął się nowy rok i wypadałoby napisać coś... cokolwiek, a że może "cokolwiek" będzie miało formę filmowego podsumowania 2014 roku to sprawa drugorzędna. Może nie drugorzędna, ale akurat słowo "drugorzędna" pasowało bardziej niż jakiekolwiek inne. Nim jednak treść postu zmieni się w totalny bełkot pochwalę się, że w 2014 roku obejrzałem 200 filmów, a przynajmniej tyle oceniłem - rzutem na taśmę (ach, sylwestrowy maraton filmowy), ale jestem mądrzejszy o 200 tytułów.
Z tej dwusetki najlepsze oceny zabrały trzy skrajnie różne od siebie produkcje. Pierwsza z nich to komedia obyczajowa Najlepsze najgorsze wakacje. Sam Rockwell, Toni Collette i Steve Carell spisali się świetnie. Więcej takich filmów poproszę. Do najlepszych zaliczam także krótkometrażowy film sci-fi reklamowany nazwiskiem Ridleya Scotta. Jednak Loom nie samym nazwiskiem się broni, ale przede wszystkim niepokojącą, sterylną atmosferą, aż chciałoby się, aby trwał dłużej niż 20 minut. Na trzeci film, który uważam za najlepszy trafiłem zupełnie przypadkowo w telewizji. Nie jestem wielkim fanem dokumentów, ale Kumaré. Guru dla każdego usadził mnie na dupie przed ekranem i sprawił, że siedziałem jak zahipnotyzowany. Naprawdę interesujące spojrzenie na potrzebę wiary oraz rozmowy z drugim człowiekiem. 

 

Jeśli zaś chodzi o filmy wyprodukowane w 2014 to szału nie ma. Zwykle oglądam je z większym opóźnieniem, gdy zdążą wyjść już na dvd. Za najlepszy film mogę uznać Strażników galaktyki, który obejrzałem rzutem na taśmę jeszcze w starym roku. Szału nie ma, ale poza nim i kilkoma pozycjami, które na portalu IMDB osiągają średnią ok. 5,0 nie widziałem niczego.

1 komentarz:

  1. O, mój rok był właśnie dość ubogi w filmy, chyba nawet nie dobiłam do setki. Ładny wynik. ^^

    "Loom" oglądałam dawno, ale podobało mi się, faktycznie szkoda, że takie krótkie. Dlatego nie lubię krótkometrażówek."Najlepsze najgorsze wakacje" miałam zobaczyć ze względu na Rockwella, będę musiała wziąć się za to w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń