sobota, 2 maja 2015

Słowa z filmu wyjęte. Cytaty

Nim mój blog zmieni się w Survivor-blog postanowiłem pochwalić się swoimi ulubionymi cytatami z filmów. Niestety nie udało mi się dokopać do zeszytu, w którym kiedyś zapisywałem cytaty z filmów, których z jakiegoś powodu nie chciałem stracić. Od wzniosłych poprzez infantylne, aż do tych, które nabierały niezwykłej siły w kontekście filmu, czy sceny. Poniżej zamieszczam kilka z nich:

Big Fish (2003)
"Byłeś dużą rybą w małym stawie, ale tutaj jest ocean, a ty toniesz".

Big Lebowski (1998)
"Dobrze wiedzieć, ze gdzieś tam jest Koleś - wyluzowany za wszystkich nas grzeszników".

Cruel Intentions (1999)
"- To było dziwne. Najpierw łaskotało, a potem było już w porządku. Potem zrobiło mi się gorąco. Zaczęłam drżeć. To było niesamowite jak eksplozja. Dobra eksplozja.
- Cecile, to był orgazm".

Ed TV (1999)
"Jestem mężczyzną! Od hamulców są kobiety, a my mamy gaz!"

Fahrenheit 451 (1966)
"Strony zupełnie jak... jak płatki kwiatów, albo motyle, świetliste i czarne. Kto jest w stanie wyjaśnić zafascynowanie ogniem?"

Flatliners (1990)
"To nie jest dobry dzień na śmierć".

Flight of the Phoenix (2004)
"Uduchowienie to nie religia. Religie dzielą ludzi, a wiara w coś ich jednoczy".

Girl, Interrupted (1999)
"Brzytwy bolą, rzeki moczą, kwas szpeci, leki dają skurcze, broń jest zabroniona, stryczek się rwie, gaz śmierdzi. Już lepiej żyć".

Lost Embrace (2004)
"Wnuki to prezent za to, że nie zabiliśmy swoich dzieci"

Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
"Urodziliście się, aby umrzeć w takim dniu".

The Grudge (2004)
"Śmierć w silnym gniewie rodzi klątwę".

Salem's lot (2004)
"Wróciłem do mojego miasteczka. W mroku miasto należy do ciebie, a ty należysz do niego. Razem śpimy jak umarli. Jak nagrobki leżące na łąkach północy".

Saturday Night Fever (1977)
"Jesteś nikim w drodze donikąd".

Schindler's List (1993)
"Ta lista to najwyższe dobro. Ta lista oznacza dobro. Wokół niej jest otchłań".

Silent Hill (2006)
"Matka w oczach dziecka jest Bogiem".

Spartacus (2004)
"Piekło jest miejscem, gdzie najprostsza czynność jest bolesna. Gdzie bolesne jest chodzenie, oddychanie, a nawet myślenie".

Star Wars (1977)
"Niech moc będzie z tobą".

Street Kings (2008)
"W prawdziwym świecie zło mnoży zło".

Goodfellas (1990)
"Jimmy to był taki facet, który w kinie zawsze trzymał stronę czarnych charakterów".

The Mosquito Coast (1986)
"Tylko rzeczy martwe płyną z prądem. Żywi płyną pod prąd".

The Name of the Rose (1986)
"Teraz jestem już bardzo stary, ale u progu śmierci wyznać muszę, że ze wszystkich twarzy najczęściej staje mi przed oczami obraz owej dziewczyny, o której przez te wszystkie lata nigdy nie przestałem marzyć. Była jedyną ziemską miłością mego życia, choć nigdy nie poznałem jej imienia".

The Four Seasons (1981)
"Nie cierpię jesieni. Wszyscy mówią, że jest taka piękna, a dla mnie to tylko odmiana śmierci".

The Shipping News (2001)
"To miejsce jest jak żadne inne. Ludzie, którzy tu przychodzą, przychodzą tu przez przypadek. Ci, którzy pozostają, uczą się, że dziwne rzeczy mogą się wydarzyć: omeny i niespokojne dusze, magia".

The Constant Gardener (2005)
"Zyski dla nas tak łatwe, gdyż tam życie jest takie tanie".

2 komentarze:

  1. Cytat z Girl, Interrupted jest najlepszy. Po prostu fantastyczny na złe dni.

    OdpowiedzUsuń